Turun taidemuseo

Toteutimme keväällä 2020 Turun taidemuseolle uudet verkkosivut. Suomen yksi tunnetuimmista museoista luotti Kajahduksen ammattitaitoon ja yhteistyön tuloksena syntyivät tyylikkäät monikieliset sivut.

Brändi- & ilmesuunnittelu
Logosuunnittelu
Verkkosivut

Wordpress / WPML

Vieraile sivustolla turuntaidemuseo.fi

Koko sivusto suunniteltiin ja toteutettiin asiakkaan toiveiden pohjalta. Yksi projektin tärkeimmistä osioista on näyttelyiden ja tapahtumien esittelyt, jotka rakennettiin räätälöidyllä artikkelirakenteella hyödyntäen mm. Advanced Custom Fields -lisäosaa. Tämä mahdollisti museolle heille sopivan tavan esitellä ja päivittää tietojaan verkkosivuilla.

Lisäksi päivitimme Turun taidemuseon logon ja muutimme samalla yleisilmettä merkittävästi modernimmaksi. Logon freesaus ja visuaalisen ilmeen muutos antoivat museolle uuden, raikkaan ilmeen verkossa.

Yhteistyö asiakkaan kanssa oli inspiroivaa ja tuloksena oli sivusto, joka heijastaa museon arvokkuutta ja tarjoaa vierailijoille miellyttävän ja informatiivisen kokemuksen.

Teknisesti monipuolinen verkkosivutoteutus

Turun taidemuseon uudet verkkosivut ovat teknisesti monipuoliset. Verkkosivujen toteutuksessa hyödynsimme useita tärkeitä teknisiä ominaisuuksia, jotka mahdollistivat sivujen toimivuuden ja käyttäjäystävällisyyden.

Yksi keskeisimmistä teknisistä ratkaisuista oli Any Post Grid -osio, joka on koodattu räätälöidysti museon tarpeisiin. Tämä osio mahdollisti haluttujen teknisten ja ulkoasullisten ominaisuuksien integroinnin sivupohjiin. Se tarjosi joustavuutta sisältöjen esittämisessä ja loi mahdollisuuden luoda houkuttelevia artikkelilistoja ja näyttömuotoja.

Toinen tärkeä lisäosa oli Advanced Custom Fields (ACF), jonka avulla voitiin lisätä ja hallita lisäkenttiä artikkeleihin. Tämä mahdollisti museolle räätälöityjen tietojen ja sisältöjen esittämisen verkkosivuilla. ACF:n avulla voitiin luoda uniikkeja artikkelirakenteita, mikä oli erityisen hyödyllistä museon näyttelyiden ja tapahtumien esittelyssä.

Monikielisyys oli myös tärkeä osa projektia, ja siihen käytettiin WPML-kielikäännöslisäosaa. Sivuston kääntäminen useille eri kielille oli ratkaiseva vaatimus, ja WPML mahdollisti sivuston saumattoman käännöstyön ja tarjosi vierailijoille mahdollisuuden käyttää sivustoa omalla äidinkielellään.

Sivuston toteutus tehtiin modulaarisesti WordPressin päälle käyttäen page builder -työkaluja. Tämä antoi mahdollisuuden luoda sivuja helposti ja intuitiivisesti, ja samalla säilyttää joustavuuden sivuston laajentamisessa ja päivittämisessä tulevaisuudessa.

Kaikki nämä tekniset ominaisuudet yhdessä loivat perustan verkkosivuille, jotka ovat sekä toimivat että houkuttelevat. Ne tarjoavat vierailijoille monipuolisen ja miellyttävän kokemuksen museon tarjoamista sisällöistä ja tapahtumista.

Turun taidemuseon verkkosivujen nopeus, hakukoneoptimointi ja saavutettavuus

Turun taidemuseon uudet verkkosivut eivät ainoastaan tarjoa visuaalista ja teknistä toimivuutta, vaan ne ovat myös suunniteltu huomioimaan nopeuden, hakukoneoptimoinnin ja saavutettavuuden tärkeys.

Nopeuden osalta sivusto hyödyntää tehokasta palvelintason välimuistitusta Litespeedin avulla. Tämä tarkoittaa, että sivut latautuvat nopeasti ja tarjoavat kävijöille sulavan selailukokemuksen riippumatta siitä, millä laitteella tai yhteydellä he sivustolle saapuvat. Nopea sivuston latautuminen on keskeinen tekijä kävijöiden tyytyväisyyden ja sitoutumisen kannalta.

Hakukoneoptimoinnissa sivusto on varustettu Yoast SEO -lisäosalla, joka mahdollistaa tehokkaan hakukoneoptimoinnin. Yoast SEO auttaa museota parantamaan sivustonsa näkyvyyttä hakukoneissa ja varmistamaan, että relevantit sisällöt löytyvät helposti hakutuloksista. Tämä on avainasemassa, kun pyritään houkuttelemaan uusia kävijöitä ja tavoittamaan laajempi yleisö.

Saavutettavuus on myös korkealla prioriteettilistalla. Sivuston saavutettavuus tarkastettiin perusteellisesti Wave-työkalulla, joka auttoi tunnistamaan ja korjaamaan mahdolliset esteet verkkosivujen käytettävyydessä eri käyttäjäryhmille. Lisäksi sivustolle laadittiin saavutettavuusseloste, joka tarjoaa tietoa siitä, miten sivustoa voidaan käyttää esteettömästi ja miten mahdolliset saavutettavuusvaatimukset on otettu huomioon.

Kaikki nämä tekijät yhdessä luovat Turun taidemuseon verkkosivuille vahvan perustan. Sivuston nopeus, hakukoneoptimointi ja saavutettavuus ovat kaikki keskeisiä tekijöitä, jotka auttavat museota tavoittamaan ja palvelemaan laajempaa yleisöä verkossa, sekä tarjoamaan kaikille kävijöille mahdollisuuden nauttia taiteesta ja kulttuurista.

Turun taidemuseo

Turun taidemuseon monipuoliset ja laadukkaat näyttelyt tutustuttavat taiteen kiehtovaan maailmaan aina klassikoista uusimpaan nykytaiteeseen. Monipuolisen näyttelyohjelman lisäksi museo tarjoaa runsaasti oheisohjelmaa sekä kauniin miljöön yhdessäololle ja viihtymiselle.

Museo hallinnoi yhtä Suomen kattavimmista taidekokoelmista. Tässä kansallisaarteistonakin tunnetussa kokoelmassa ovat hyvin edustettuina 1800–1900-luvun vaihteeseen sijoittuva Suomen taiteen kultakausi, taiteilijoiden omakuvat, suomalainen surrealismi sekä poptaide. Nykyisin museon kokoelmaan kuuluu runsaat 7 600 teosta, joita esitellään museon vaihtuvissa kokoelmanäyttelyissä ja teoslainoina maailmalla.

Museon kansallisromanttinen graniittilinna on kaupungin näkyvimpiä maamerkkejä ja myös nähtävyys jo itsessään. Rakennuksen on suunnitellut professori Gustaf Nyström ja se oli valmistuessaan vuonna 1904 Suomen toinen taidemuseoksi suunniteltu rakennus. Varat Turun kaupungille museon rakentamista varten lahjoittivat turkulaiset kauppiasveljekset Ernst ja Magnus Dahlström.

CEO, AD, Web-suunnittelija

Roy Gonzalez

044 973 0883
roy@kajahdus.fi

Olen Roy Gonzalez, Kajahduksen omistaja ja toimitusjohtaja, sekä intohimoinen AD, graafinen suunnittelija ja web-suunnittelija. Minulla on yli 20 vuoden vankka kokemus mainonnan suunnittelusta ja olen omistautunut sille, että luon asiakkaileni entistä parempia brändejä, verkkosivustoja, UI- & UX-suunnittelua sekä pakkaussuunnittelua.

Minulla on syvä ymmärrys mainonnan suunnittelusta ja graafisesta suunnittelusta, ja olen tehnyt yhteistyötä lukuisien eri yritysten kanssa vuosien varrella, luoden heille vaikuttavia kampanjoita ja brändi-identiteettejä.

Minulle on tärkeää pitkäaikaisten asiakassuhteiden rakentaminen, ja teen aina kaikkeni auttaakseni asiakkaitani liiketoimintansa kehittämisessä saavuttaaksemme yhdessä parhaan mahdollisen tuloksen. Olen vankka ammattilainen alallani ja tuon mukanani laajan osaamisen mainonnan suunnittelusta.

044 973 0883
roy@kajahdus.fi

Art Director Mimmi Airaksinen
AD, Web-suunnittelija, Sisällöntuottaja

Mimmi Airaksinen

044 0292 555
mimmi@kajahdus.fi

Olen Mimmi, Kajahduksen luova suunnittelija, sisällöntuottaja ja tarvittaessa valokuvaaja. Rakastan tarinoita ja sunnittelijana näen niin värit ja fontit kuin tekstisisällön sävyn ja rytmin osana yritysten tarinaa.

Innostun erityisesti verkkosivujen ulkoasujen sekä yritysten visuaalisten ilmeiden suunnittelusta, jonka lisäksi hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto ja laajat taittotyöt ovat mieleeni. Laajoissa kokonaisuuksissa minua inspiroi etenkin visuaalisuuden ja toiminnallisuuden yhdistäminen.

Taustani graafisen suunnittelun, valokuvauksen, sekä sisällöntuotannon parissa on luonut minulle monipuolisen työkalupakin ja lähestyn suunnittelutyötä aina osana suurempaa kokonaisuutta. Työskentelytavassani yhdistyvät luova intohimo, suunnitelmallisuus ja kohtaaminen. Minulle on tärkeää, että jokainen työ vastaa asiakkaan todellisiin tarpeisiin ja kestää niin aikaa kuin katseita. Kommunikaatiossa arvostan avoimuutta sekä aitoa kohtaamista.

Vapaa-ajalla voit löytää minut kirjapinon keskeltä, nojailemasta pihakoivuun piirtustuslehtiö kädessä tai vastapainona tasapainolemassa joko rengastrapetsilla tai surffilaudalla – keskittyen ja kiinni hetkessä, aivan kuten parhaissa projekteissa.

Ota yhteyttä ja keskustellaan toiveistasi yrityksesi näkyvyyden parantamiseksi!

044 0292 555
mimmi@kajahdus.fi

AD, Web/WordPress-suunnittelija

Sampsa Sipilä

044 988 3136
sampsa@kajahdus.fi

Olen Sampsa, Kajahduksen luova suunnittelija ja Web-suunnittelija. Minulla on 10 vuoden kokemus mainonnan suunnittelusta eri medioihin. Rakastan peruselementtien laittamista kuntoon, joten graafinen suunnittelu, visuaaliset ilmeet ja verkkosivustosuunnittelu ovat lähellä sydäntäni.

Minulla on vahva kokemus lukuisien eri toimialojen edustajien, yrittäjien ja yritysten kanssa, mikä auttaa minua ymmärtämään, miten palvella kattavasti ja laadukkaasti eri markkinointitarpeissa niin digi- kuin printtimaailmassakin.

En pelkää luovia ratkaisuja, mutta silti pidän kiinni siitä, että kaiken tulee olla loogista ja järkeenkäypää sekä tunteita herättävää. Minulla on myös 30 vuoden kokemus katutaiteesta, mikä antaa minulle hyvän käsityksen ruohonjuuritason vaikuttamisesta.

sampsa@kajahdus.fi
044 988 3136